Jom Follow ^_~

Monday, March 11, 2013

wajah kehujanan

Disclaimer : Entry ini ditaip di saat peluh masih menitik di muka dan tubuh badan.

Assalamualaikum.
Okay lah, macam biasa kan, awal2 sem memang sokmo bersemangat nak pergi kelas awal. Siap kunci jam ni bangun pukul berapa, mandi pukul berapa, solat subuh pukul berapa. ironinya pergi kelas tetap jam 0822, 8 minutes before the class started. Time itu lah nak iron tudung, cari kasut, "ALAMAK! Kasut rabak!", time tu lah jari jemari terkena renjatan elektrik ketika meng-iron disebabkan wiring pada iron tu dah terkokak kokak. Well, normal la tu. Ke aku aje yang tak normal?

Anyway minggu ni minggu kedua selepas semester baru bermula. Dan YEAYYYY saya dah PART 4! PART 4? Ingat besar sangat lah tu? Semua kedudukan kelas dah hapal lah tu setelah almost 2 years menapak kat faculty tu since November 2011? Ergh! Absolutely NO!

Dah la peluh menitik2 macam hujan bila jalan tergocoh2 naik tangga FSKM yang tinggi menjunam macam na'udzubillah tu, pastu nak berjalan ke FSPPP dengan kaki yang dah lembik macam ape dah ni kan. Memang NICE la kan. HOI Jijahhh!! Kemon laaaa, kate SiSPA beb! Mana boleh lembik2 cenggini! Nak dijadikan cerita aku pun masukalh dalam kelas. Yang budak2 ni pandang aku macam aku ni lecturer diorang. Hahahahaha pasal aku pakai slack hitam , blouse dengan tudung merah lebih kurang gini :


Tadaaa! Mane diorang tak ingat aku ni lecturer kan! Cuma skirt tu tukar dengan slack je. Haaa. And by the way, budak2 tu semua budak2 junior part two. Tapi yang bengang nye ade sorang budak sebelah aku tu bapak lah berlagak tahap ape tah aku pun tak tahu lah kan, sebok cakap kuat2 yang kau tu komander la takleh nak register koko la bagai. Bila aku tanya, ala2 nak membantu, dia jawab macam nak taknak je. Eh HELLOOOO! Awak tu junior lagi dik. Baru nak jadi komander dah nak berlagak dengan aku. Ehhhh junior je kot. Bila2 masa aku boleh suruh member2 komander aku merangkap SENIOR kau simbah kau buat kali kedua dengan "AIR PUAKA" tu.

Ekceli aku pun taktau apa contents "AIR PUAKA" tu tapi sounds scary berdasarkan cerita member2 aku. Eeeeuuww.
BERSYUKUR aku ni Kor SISPA. :D

ps: wajah kehujanan merujuk pada kondisi muka aku yang berpeluh kena percikan hujan bila tergocoh-gocoh.

1 comment:

Anonymous said...

Salam , kenal dak fatin zakria? Dia kat mana skrg? Dah kerja ke? Kalau ada info pasal dia tlg wassap sy.. Sy kawan dia.. Nk taw jg ap prkmbngan dia skrg.. Ni num sy 0145198103