Jom Follow ^_~

Friday, August 27, 2010

...kiSah waKtu aKu deMam...

di saat menunggu waktu bukak puasa nie, aku teringat satu kisah..berlaku pada tahun lepas(waktu aku fom 5).cerita tentang anak dan ibu..iaitu aku and my mak...
dalam bas ni..on the way to shah alam!
...pagi tu aku dah rase tak sedap badan..kepala pun pening2.lepas je smayang subuh, aku rebahkan kepala kat atas riba mak(ari2 aku buat 'aksi' nie...biase laa...anak yang manje laa katakan).aku hayati bacaan ayat suci AlQuran yang mendayu2 dibaca oleh mak lantas aku terlena di ribaan mak.berapa lama aku lena pun aku tak pasti.tapi agak lame la...
agaknya camni laa ke'comel'an aku wktu terlena..(ececeh..!)


tiba2 angah datang.
"woi kakak..bangun laa..kau tanak gi skolah ke?"
aku rasa kepala aku makin berat waktu tu..lantas aku berkata,
"aku rasa cam nak demam laa ari ni."
kebetulan mak pun ade kat situ.aku panggil mak.mak menghampiri aku.
"mak...cuba rasa.panas x?"
mak tekap dahi aku dengan belakang tangannya.
"dah tu,nak ponteng la nie?ikut laa kakak.kakak dah boley pikir."
kata2 mak buat aku terkedu sebentar(agak shock disitu!).aku tak larat.tapi aku gagahkan diri jugak pergi mandi.kluar jea dari bilik air, aku rasa ada satu angin yang entah dari mana datangnya..mmg sejukkkk sangat2.huh! menggigil satu badan..so aku pun decide utk slimut tbuh aku dgn "gebor" a.k.a blanket so dat aku xde laa rse sejuk sgt.then, aku terlena lagi..
camni kot sejuk die..~
 bila aku sedar,jam da pkul 9.30 pg so, aku x gi skolah laa aritu.and klw korang nak tau,hari tu adelah bufdey aku yg ke-17(huhu..dilanda demam sejuk di hari lahir..)
lantas aku ke dapur.mak agak terkezzut tgk aku yg msih brtuala(alaa..pas mndi trus"pengsan"dlm dakapan slimut yg "hangat".hihi..)
aku pu hape lagi..story la kat mak pasal pain yang aku alami tuh~alaa..ank bermanje~
aku g dressing up then mak drive gi clinic(waktu nie keta still ade.blom juai.kami juai keta coz ade mslh ekonomy ckit.so skarang tinggal taxi jea satu~my bapak punya wat carik rzeki..)aduss..rindu laa pulak kat keluarge di kampung~
...camni la teksi bapak~
balik jea dari clinic,aku trus tido.and mak?she went to the grocery n to the wet mini market kat blakang umah aku_nak beli barang kata nya.
so,aku pun orait jep n aku pn tido lah dengan nyenyak nya..
dipendekkan citer,beberapa jam lepas aku telena, aku pun terjaga sebab terbau sesuatu yg mmg aku dah lame tnggu2 n nantikan..hehe.guess what?mak masakkan aku bbur ayam yang sangat2 deliciousss!!!mmg MARVELLOUS and MALATOPP!!and aku rse itu laa hadiah bufday yg paling bermakna sangat2 dripada mak.wlwpun mak x ucap bfday kat aku,tapi aku tahu mak ingat bufday anak sulung dia nie.saayang mak!aku still ingat and terbau2 lagi aroma bbur ayam yg very the delicious tuh..
bubur ayam panasss nih!!


mmg sedaap..fuhh!class gitu..air tangan mak.mesti laa best..huhu.okaylaa.. smpai sini jelaa citer aku n mak.yang pasti,aku saaaaaayanggg MAK!!!
tata..

No comments: