Jom Follow ^_~

Friday, August 27, 2010

...mOney cAn't bUy Love,but cAn Love bRingS mOney??...

cinta?
duit..?hmm..
pernah terfikir tentang cinta dan wang?yang mana satu penting..agaknya zaman skarang kalauu diberi pilihan,mesti majoriti akan pilih wang.tak kurang juga yang memilih cinta.sebab?hah!inilah jawapan yang akan kita dengar;
"cinta x bley bagi makan anak orang.."
"haihh...duit kan penting zaman skarang.."
"money can't buy love...tapi without money,we can't live..urmm..also without love!eh,peningla!!"
"cinta segalanya.."
"duit..cinta..same2 penting kot?"
nah!sekarang kita pun dah sama2 pening dan keliru untuk decide yang mana yang lebih penting.skarang, jom kita sama2 buat analisa pastu, kita judge yang mana satu yang lebih penting dalam hidup kita kat atas dunia ni...


eheh..?!
..CINTA vs WANG..??
kata orang, cinta itu buta dan boleh membutakan.dan melalui observation aku,mmg cinta itu boley membutakan.BAGAIMANA?
pernah x korang tonton filem Allahyarham Tan Sri P.Ramlee-Ibu Mertuaku?kalau xpernah mmg bukan anak Malaysia laa(alamak!hasty generalization!!hihi..)
Nah!Melalui citer ni kita dah dibuktikan bahawa istilah 'cinta itu buta dan boleh membutakan' itu adalah benar dan bukan mitos semata2.walaupun xberapa nak logik citer tu-kes Sabariah yang dah mati boley hntar telegram surat fasakh!

Tapi tak dinanfikan cinta ni sangat kuat pengaruhnya smpaikan ada yang sanggup mati demi cinta.Agaknya apa yang bermain2 kat dalam kepala otak korang skarang?haha..saje jea nak buat "suspender"!hu~
mati kerana cinta??nonsense!

aku pasti mesti majoriti korang akan pikir pasal kes bunuh diri sbb cinta or pasal lagu2 yang 'pemes' skarang-Tinggal Kenangan, Selagi Ada,Cinta Tiga Segi.
Hah!betul tak tekaan aku?Sebenarnya aku nak story pasal Romeo n Juliet tuhh...yang rela mati bersama2 kekasihnya yang sebenarnya tak mati.Hanya minum ubat yang diberi oleh seorang paderi untuk slower the heart beat.Mmg tragis kisah cinta anak Lord Capulet n Lord (ntah..aku da xingat nama yg lagi sorang!).Dan akhirnya kedua2 family tu berbaik(sesal kemudian...dah tak berguna.haha!)
So,the conclusion is,cinta boleh membutakan,juga boleh membunuh!Huh!mmg tragik.

So, cinta tu mmg penting laa.cuba korang bayangkan sebuah rumahtangga yang didirikan tanpa ada asas yang utama-CINTA.bertahan lamakah ia?skarang kita xnak bercakap soal jodoh.Ya,mmg btul jodoh pertemuan itu di tangan Tuhan namun,kita sebagai makhluk boleh merancang,bukan?
Skarang,kita berbalik kepeda topik utama kita iaitu- CINTA vs WANG..??

duit..anyone?
Hm.
Pasal duit pulak.kita takkan boleh melangsungkan perkahwinan kalau takde duit.SEBABNYA?
1)camner nak bayar mas kawin kalau takde duit?
2)nak bagi makan ape kat anak orang lau takde duit?makan pasir..?haha.muntah darah la kau ari2 dok makan pasir,idup tada lama laa addey!

3)nak beli susu anak,pampers anak-huh!smua sedia maklum yang kat Malaysia skarang macam2 jenama pampers ada..Diapers,Mamee Poko,Pet Pet,Carina,Kotex,Stayfree.....eheh.. trelebih2 laa pulak.haha!
4)nak isi minyak keta-lau ade laa keta yang guna air,aku rase smua negara kat dunia nia bankrup! haha(alamak!another hasty generalization!)
and banyak lagi laa sebab2 laen..kalau banyak sangat nnti takowt takde org yang boring plak nak bace blog aku yg x brape nak cun melecun nie kan..hihi

Hidup kita seolah2 xde makna kalau takde duit.betul nie.percayalahh cakap aku nie.SEBABNYA?
Okey,bayangkan ye,skarang kalau nak masuk jamban awam pun,kena bayar RM0.30 tau..haaa..tuu pun yang paling murah.nak mintak less jd RM0.20 pun blum tntu boleyy tau.huh!kalau kau tak bayar laa duit masuk jamban tuhh,silap aribulan kau boleh kena perambat ngan macik yang dok jadi "guard" kat depan jamban tu haah..hihi.silap2 kepala kau di tonyoh nye dengan berus yang buat sental mangkuk tandas tuh!HAMBIK kau!! haha..(agak menjijikkan disitu!)
 Jadi adakah korang smua dah dapat konklusinya disitu..?okaylah,now,let aku cadangkan my opinion laa pasal kes nie.Bagi aku, cinta atau duit,kedua2nya saling melengkapi dalam kehidupan kita sehari2.Alaaah...macam "kalau awak perlukan saya,saya lagi perlukan awak,sayang..."
hehe..amacam?jiwang x? So, renung2kanlah,, dan selamat beramal..

p/s:komen laa yek.tapi jangan kutuk.lau bagi cadabgan tu,akan di pertimbangkan..aku masih perlu tunjuk ajar.. =)

No comments: