Jom Follow ^_~

Wednesday, September 8, 2010

sHopping sPree!!!

assalamualaikum..rasanya x lengkap raya thn nie klw x shoppping kan..?so this time crita aku berkisar ttg shopping!!!hmm...
Rabu,8 September 2010, 1415
Kuantan Parade
aku and my beloved sis pergi shopping at tmpt shopping yg agak famous laa kat Kuantan neh..iaitu Kuantan Parade..sbb tmpat nie dinamakan Kuantan "Parade" pun aku xtau..tp mengikut pemahaman aku.parade ti bermaksud perarakan or something like perhimpunan laa...hmm,so aku dapat laa merumuskan bahawa tmpt tuu dinamakan Kuantan "Parade" sbb tmpt tuu adalah tmpt kbiasaan org2 Kuantan akn hanging out there or shopping or whatever laaa yg ada kena mengena ngan "perhimpunan"..ok2...
memandangkan aku dah agak lama tak balik Kuantan sbb further my studies at UiTM Shah Alam,aku agak terkejut and seikit "impressed" laaa dgn some changes yg berlaku kat Kuantan Parade tuh..(aku perasan laa..ade sikit laaa yg brubah).hmm..sebenarnya perubahan yang aku maksudkan tuh bukanlaa perubahan yand 'drastic' like bangunan makin besar or bangunan tuh di cat baru sbb daa nak dkt raye or bangunan tuh tmbah lg tingkat-ground floor or tingkat atas....bukan,bukan...nak tau..??okay,JOM MASUK!!!
as I stepped into the shopping mall.....
hmm aku rasa sejuk.hey, of course laa sejukk sebab ada air conditioned..adui!then aku jalan2 ngan angah...jap,jap...gi ATM nak kua duit..budget aku pada hari ini ialah....
$$$$$$$$$ "k@ ch!nggg"..!! $$$$$$$$$$
RM110.
aku: hey...kita nak gi mana nie? 


angah:laa..td kau ckp nak gi Guardian laa..Watsons laa..

aku:hmmm..Watsons laa.kat sini mne ade Guardian..

angah:ok

so,kami pun jalan2..masuk dalam Watsons..
angah:kau nak cari ape tadi?

aku:ntah laa.masuk je sini aku trus lupa laa ape yg aku nak beli.hehe

angah:bongok.

aku:hehe.hah!aku nak cari eyeliner laa

angah:tu...hah..eyeliner!
aku ngan angah pun menghampiri deretan eyeliner tu..belek2 jap..aku pndang angah.aku geleng.angah geleng.hmm..xde persetujuan.so, sorry miss eyeliner...you're out of the list..
aku and angah jalan lagi.still dlm Watsons.tiba2..
angah:pixy!!

aku:huh..?!

angah:aku nak beli nie.. (smbil tnjuk pixy)

aku:laa..amik lah..

angah:hmm...jap2..(smbil berjalan kearah bedak2 compact jenama maybelline)..yg nie okay x?(she picked one,yg maybelline)

aku:hmm..ok kut.ka test laa dulu

angah:aku rse yang ni kut..kulit aku gelap sikit(ambil yg natural)
so,aku pun amik laa yg tester n selek kat muka dia..gosok2 ckit..hmm..

aku:wei.putih gila..try yg nie(aku hulur yang beige)

angah:xgelap sangat ke?(smbil tu..aku selek2 laa kat pipi dy..)

aku:hmm.ok.yg nie laa..
so,angah dah decide utk amik yang wrna beige.itu untuk raya this year!!mata aku tertancap pada deretan compact powder jugak tapi brand Garnier.
aku:eh,Garnier..

angah:ka nak beli ke?try la yg nie.ramai gak org guna skarang..

aku:hmm..agak2 yg colour apa?

angah:sama ngan aku kut..

aku:hmmm.tp nie yg brand lain nie..(aku pun capai 1.amik yang natural)

angah:ka gila??yg nie la wei(hulur yg beige kat aku)

aku:hmm...xde tester laa kat sini yg brand ni.(smbil tgn aku gatal nak bukak kotak compact powder Garnier tuh..)

angah:ka dah test yg tu,so ka kne beli yg tu..

some of GARNIER products
aku:hmm..yelahhhh
so,dua2 pun daa decide nk beli yang mana.so,pergi counter,dann...
$$$$$$$$ k@ chinGG!!! $$$$$$$$
RM28.80.
haha..tu gabung laa.aku and angah.so kami pun berjalan lahh the entire kuantan parade tu...sedang round2 tuh,mata aku nie skali lg tertancap pd ssuatu..hmm.apa agaknya?

No comments: