Jom Follow ^_~

Wednesday, September 1, 2010

keNape TRANSNASIONAL?

hi guys..n girls..n man..n woman..n boys..n whatsoever...oke.cukup2 tanak panjang2 lebar.
detik2 seorang BLOGGER..ececeh!
memandangkan hari ni dah tinggal lagi 10/9 hari lagi nak raya,so aku nak citer laa pasal balik raya.n bila citer pasal balik raya mesti laa ade transport nak balik raye.n mesti laa ade duit utk fare nak balik raye.n mesti nak ade tiket lepas duit tuh digunekan untuk membeli beliau.dan pakaian2 untuk dipacking untuk dibwa pulang ke kmpung.dan khabar2 gumbira yg prlu dibawa pulang ke kmpung.dan bersama senyuman yang manis utk dibawa pulang ke kampung..dan itu..dan ini..whatsoever.haha.gila kan?hmm.ni laa kegilaan yang yang berbaloi stelah aku bagai nak gila duk kat sini menahan kerinduan trhadap kluarga di kampung~tiap2 minggu geram ngn roomate aku.beliau sllu balik kg!grrr..jelaous BEB!!!
oke2.don't eva missing da point,dear pre degree law student!!
citer pasal transport pilihan utk blik ke kg, smestinya bas.xkan laa nak nek tren..kat ktn ane laa ade tren KOWT!!hu~n mustahil laa nek flight.meski jarak Kuantan-Shah Alam agak jawoh(5 hours travel by bus) namun aku tak mmpu..bagi yg biasa naik tuuu xpela..mybe korang jenis yg LOADED or whatsoever..
TRANSNASIONAL nih..
now,nak story ckit pasal syarikat bas peberet aku..sejak kecik lagi neyhh..mmg sntiasa jd pilihan.iaitu TRANSNASIONAL.sebab apa?
syarikat bas ni mmg famous.and the secure is the most important!hm..dgr nye mcm sama je tapi xsama dengan syarikat bas lain..bas ini ada "skim lindungan mesra selalu" yang mmg akn ada terpampang pada stiap tiket bas TRANSNASIONAL nih.perhatikan betul2.kalau tade tu means korang da kene kencing nan "ulat tiket'.hah!musim2 perayaan ni kena banyak berhati2.perompak2 n penyamun2 pon nak raye gak!so para mereka nih akan guna plbagai cara utk dapatkan duit-huh~org suwoh kije MALAS!
tiket TRANSNASIONAL aku..SA-Ktn
oke2.back to the topic!

KISAH TRAVEL DULU2...
TRANSNASIONAL...ohh TRANSNASIONAL..aku mmg dari kecik da biase dgn sykt bas nih dan ada 1 citer yang sangat2 lucu pasal aku n bas nih..kisah nie trjadi waktu aku kecik dulu..waktu tu umur aku 3taun stengah.dolu2 family aku nie mmg ske travel jawoh2.hu~xde laa jawoh sgt stakat peninsular M'sia je KOWT!! enn,klw kami gi travel,kami akan gi beramai2.haha!mmg happening giler babai r.dari yg paling tuee kepada yang palinggg muda.waktu tuh aku meemang makan xberenti2 kat dalam bas tuh.haha.nak dijadikan citer, tiba2 perut aku nie rase memulas n pale aku jadi berpinar2.en..BLUEKKK!!!haha..guess what?I vomitted in the bus.so,nnek sdre aku(skarang daa arwah..)pun minta simpati driver bus tuh agar berenti.dan tanpa disedari,perut aku yang memulas2 nie da rse macam washing machine yang bergegar2 lantas perkara yang PALING x diingini berlaku-aku terberak dalam suar!!!(eeww...)So, pacik driver yg x brape nak ensem tuh pon berenti laa kan stelah nnek sdare aku tu 'appeal to pity'..haha.en, the poo terkeluar at kaki sluar aku.HAHA!geli giler..!oke.kite stop disitu..


KEMAS FOR GOING BACK TO HOMETOWN!!!
hah!it's time for PACKING!!!!urggh..can't wait to go home this friday!!!
haha..da kemass baju!!!
KUANTAN.....WAIT FOR ME!!!!! 

No comments: