Jom Follow ^_~

Tuesday, July 3, 2012

bahagia itu sentiasa ada. subhanallah :)

melihatkan status kawan kawan aku dekat facebook yang sibuk dan hangat bercerita tentang pernikahan Irma Hasmie dan suaminya Redza, aku jadi tertarik nak tahu, apa yang sweet sangat sampai ada yang mengalirkan airmata bila dengar cerita diorang. mula mula tu ada la jugak aku search kat youtube tapi tak jumpa lah pulak. haha. agak noob disitu ye. aku pun taip la "pernikahan irma hasmie" tapi yang keluar bidio ni pulak. apa apa pun, aku layan jelahh. sweet jugak kisah diorang. jumpa time tunaikan umrah, dekat tanah suci Makkah. tapi perkenalan diorang melalui mak si Redza ni. aihh, banyak pulak aku cerita. nak tahu further story, tengok bidio bawah ni, kisah yang diceritakan oleh Irma sendiri.

Subhanallah, Maha Suci Allah.. sweet sangat sangat kisah diorang. semudah dan sesingkat itu je perkenalan diorang. rasa sejukkk je hati aku dengar cerita diorang. takdelah macam bertahun tahun caouple, pastu putus bodo camtu je ditengah jalan. tapi kalau jodoh panjang tu kira Alhamdulillah la kan. :)
mula-mula tu kecewa ah jugak sebab takdapat tengok bidio nikah diorang, tapi tadi bila aku bukak je blogger dashboard, mata aku tertancap kat satu entry ni, tajuk dia lebih kurang "bahagia.alhamdulillah" macam tu la. ini sudah bagus. salah satu dari blog yang aku follow ada buat entry pasal pernikahan diorang - ekceli bidio je punn. takpelah, so aku pun meringankan jari jemari aku yang dalam proses 'peruncingan' ni meng-click link yang tertera tu. dan, inilah yang aku jumpa.. jeng jeng jeng~ ini sebenarnya bidio pre-wed diorang, after diorang nikah. apa barang buat pre-wed before nikah. harommm tu. kankankan. duk pegang pegang, romentik romentik sana sini. hehe. no offence ek, aku pun bukannye baik sangat. ops. lalalala~ abaikan (sambil buat muka toya =,=) So without further a do,jom tengok yang ni pulak. Ya Allah, sweet nyaaa diorang ni. aku rasa tenanggg je hati ni bila tengok Irma bertudung likup camtu, takde bukak-bukak. moga-moga mereka berdua kekal hingga jannah yang kekal abadi. Aminnnn ;')
Sweet kan? kan? kannn? Sweet sangat sangat. even takde pun scene peluk peluk ke, cakap "kiter sayam awak ketat-ketat" ke, cakap "ailerfyu till my last breath" ke, tapi tetap sweet. kan? pertemuan mereka seolah-olah diatur oleh Allah S.W.T. Benarlah firman Allah dalam salah satu verse dalam kitab suci Al Quran, surah An-Nur ayat 26 yang berbunyi, "Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik". terang-terang dah nampak, kan? Maha Suci Allah, Pemilik Segala Cinta :) Alhamdulillah, at last aku jumpa jugak bidio pernikahan diorang, yang di shoot khas oleh awanstudio Malaysia. sedangkan aku yang menonton ni pun terkelu dan terkedu patah seribu seribu bahasa, jantung berdebar debar dan menyebabkan adrenalin mengalir laju dan darah berderu deru, inikan pula Irma Hasmie yang menanti, dan Redza sendiri yang akan melafazkan akad pada hari pernikahan mereka. (ceit gila formal ayat aku kalah pengacara majlis) Tapi aku suka cara MC tu acarakan majlis, bravo bravo bravo to both of youu, (clap clap ^_^(Y) ) sebab suara suspense meraka adalah salah satu sebab kenapa adrenalin aku mengalir deras macam Bullet Train kat Jepun tu. jom cekidaut :)
meremang bulu roma tengok video ni. bukan sebab seram ke, apa ke, tapi sebab terpegun dengan keindahan yang sedang aku saksikan. two thumbs up (Y) (Y) Subhanallh, ternyata bahagia itu sentiasa ada walaupun seseorang tu sudah tidak lagi berada dalam dunia 'lama' nya, yang dulu pergaulannya tanpa ada batas, dan bebas. Allah itu Maha Adil dan Maha Penyayang. Tahniah buat Irma Hasmie dan Redza, moga bahagia dan kekal abadi hingga ke syurga :)
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خي

No comments: