Jom Follow ^_~

Sunday, September 11, 2011

selamat datang ke hati saya, kakak :)

well hello peeps! haha. GILA lamaaaaaaaaaa kan aku tak update blog? Ehem. Maklumlah sejak aku jadi orang berkerjaya ni kan. Kerjaya lah sangat ye kawan-kawan, walaupun CASHIER kat Carrefour Kuantan tu jea. Heyy, I tell you lah kan, gaji masyuuukkk derrr. RM5 sejam. Tapi dalam sehari tu kau kena kerja maksimum nya 12 jam ke atas (bayangkan berapa kau boleh dapat sebulan! Beriban wa cakap lu!!) sampai meleleh segala jenis air dalam badan kau tu, termasuk air Hidung, juga air teeeetttt*. HAHA. OK tu gurau. Okay aku nak cepat-cepat habiskan taip entry ni sebab perut aku dah memulas bagai dah macam hape dah ni.

Tiba-tiba teringat pulak kisah aku tiba-tiba touching gila dengan Kak Jenn *supervisor kitorang, merangkap salah seorang dari Team Leader dalam Cashier Team, Carrefour Kuantan :)

Malam raya kedua tak silap aku. Time tu semua dalam mood raya lagi lah kan. Mana tak nya, since raya pertama, semua staff diarahkan pakai baju raya sampailah raya ke tiga. HEHE. Aku pon ape lagi, semua fesyen shawl aku ter keluarlah. As all of you wanna know, aku ni manja a.k.a agak rapat lah jugak dengan Kak Jenn nie since aku lah jadi orang yang paaaaaaaaaaaaaalingggg setia lah sangat melilit tudung ke kepalanya.. HIHI.

As aku dah habis kira duit dalam cashier room tu, aku pun keluarlah, nak cucimate* and nak tengok tengok barang ape yang aku nak *melantak (haha. KASAU bahase kau nokss!) . Then, bila aku sampai kat kaunter bayar, kaunter Kak Gebu, aku tengook Kak Jenn ade kat situ. So aku wat taktau jelah. Nak pi bayar, kan... As she (Kak Jenn) move and saw me standing behind her, tiba-tiba dia sound aku, ''Heh, jangan nak menggedik kat sini boleh takk??!'' dengan wajahnya yang bengis sangat2, and time tu aku dah bergenang airmata dengan hati yang berdebar-debar sebab dia tak pernahh kott jerkah kat aku camtu. Then, dengan sekali jerkah lagi dia cam sergah kat aku ,''HAHH!!'' kak Gebu yang dok jaga kaunter tu trus cakap,'' heyy, ade gak nangis anok orang  ni karag, Jenn.''
Aku taktau ape yang dah rasuk aku time tu, trus aku nangis tersedu-sedu macam baby. Memang tak boleh berhenti wa cakap lu. Tiba-tiba hati aku sentap, hiba n etc. Haha. tak boleh nak describe. Nak dekat half and hour jugak la aku menangis. kak Jenn pun dah cuak, dah. Taktau nak pujuk aku camner. Once, dia pergi kat aku and cakap, ''tolong berhenti boleh tak? kak Jenn tak suka la tengok orang nangis2 ni.'' And dia buat aku maaaakin KUAT menangis. Haha.

ESOKNYA.
Dia tanya aku kenapa menangis. Aku pun explain la panjang berjela bagai... Well, aku ni anak sulung so, memang wajib lah aku yang PALING manja. PALING cengeng, PALING kuat emosional. haha. Anddddd of course sebab aku takde kakak and abang kandung. Tu yang nak manja dengan orang lain tu terutamanya dengan cik abang sayang teddy musyukk aku tu la. HIHI.
On dat time la bermula nya kisahhhhh. Al Kisahhhhh~ ^_^
 Bla Bla Bla.....

Berakhir dengan, ''saya saaayang Kak Jenn tau!'' hee. on dat time aku pelok dy n kasi kiss on her cheek. untunglah. kau ade? HAHA.

and yes, 'saya sayang kakak!'

No comments: